W czasach, gdy metal stał się głównym budulcem wiele konstrukcji oraz przedmiotów zbudowanych było właśnie z tego surowca. W XIX wieku w wielu krajach Europy i Azji dotychczasowe drewniane mosty zostały zastąpione mostami ze stali. Budowane były głównie dla kolejnictwa, gdyż pociągi wówczas stanowiły najcięższy rodzaj transportu lądowego. Tony żelaza, miliony śrub i elementów złącznych było podstawą do skonstruowania mostu, o dużej wadze udźwigowej. Metalowe mosty w latach późniejszych zostawały zastąpione konstrukcjami z żelbetonu, który był tańszy i łatwiejszy w produkcji. Żelazne mosty stały się zatem ikoną czasów, gdy kolej stawiała pierwsze kroki. Do dziś można oglądać całą trasę składającą się z żelaznych mostów w północnej części Anglii. Pokazuje ona trud, jaki przechodzili budowniczowie tychże obiektów oraz kapitał jaki został pochłonięty przy ich budowie. Warto też zwrócić uwagę na współczesne żelazne mosty, które dzięki innowacyjności elementów złącznych, wyglądają nie tyle estetycznie co bardzo wzniośle.
Copyright @ 2010 Majsterkowanie